Proteinske palačinke – zamjenski obrok za najviše proteina u hrani

Proteinske palačinke su zamjenski obrok koji je osmišljen kako bi vam pružio optimalnu količinu proteina. Mogu se koristiti kao proteinski dodatak prehrani, no zbog hranjivosti i osjećaja sitosti kojeg pružaju izvrsne su kao samostalni doručak ili večera. S obzirom da se temelje na više izvora prirodnih proteina, i palačinke napravljene po klasičnoj recepturi su također dobar izvor proteina u hrani. Svejedno zbog sastava koji sadrži mnogo štetnih šećera nisu idealni obrok za sportaša. Iz ovog razloga su u sportskoj prehrani zastupljene posebno pripravljene palačinke s proteinima i bez ugljikohidrata niskog glikemijskog indeksa, budući da je takav sastav prilagođen potrebama sportaša.

proteinske palačinke

Kvalitetna sportska prehrana uvijek polazi od proteina u hrani

Proteini u hrani su temelj zdravog i održivog razvoja mišića, bez kojeg ni suplementacija više neće imati isti smisao. Svaka zdrava i dobro osmišljena prehrana mora krenuti od kvalitete osnovnih izvora, jer samo tako možemo očekivati i željeni učinak od dodataka prehrani. Vrlo čest i zastupljen izvor proteina u konvencionalnoj prehrani su namirnice životinjskog porijekla, poput mesa, ribe, jaja, mlijeka i mliječnih proizvoda. Pritom odličnu iskoristivost pokazuje i konzumacija biljnih namirnica – mahunarki i žitarica poput leće, prosa i kvinoje. Što se tiče sirovina koje su pokazuju najveće stupanj iskoristivosti bjelančevina, to su u prvom redu bjelanjak i sirutka, zbog čega su ovo omiljeni prirodni izvori proteina u suplementima.

Proteinske palačinke imaju odličan omjer više vrsta proteina

Gotovo svaka smjesa proteinskih palačinki sadrži proteine iz jaja, najčešće bjelanjka i obranog mlijeka u prahu, jer osim šećera bitno je ukloniti i suvišne masnoće iz standardne recepture. Riječ je o dobro poznatim, provjerenim proteinima koji su prisutni i u običnim palačinkama, no najčešće ih se obogaćuje dodatnim izvorima proteina kako bi njihov unos bio optimalan u samo jednom obroku. Čest primjer je whey protein, koji je također prirodan, ali je kao protein u hrani vrlo malo zastupljen te ga je za suplementaciju potrebno filtrirati iz sirutke. Dodavanjem whey-a palačinke postaju hranjivije i učinkovitije, a zbog njihove hranjive vrijednosti nećemo morati posezati za čestim međuobrocima.

proteini u hrani

Za maksimalni učinak isprobajte i ostale proteinske dodatke prehrani

Postoje različiti zamjenski obroci i dodaci prehrani, koji zapravo mogu biti sasvim samostalan obrok, posebno kada je riječ o prehrani osmišljenoj prema sportskoj aktivnosti. Uz proteinske palačinke tu prvenstveno spada i proteinski puding. Ideja je vrlo slična – riječ je o pudingu u prahu, koji sadrži visok udio proteina, dok su ostali sastojci svedeni na minimum odnosno poboljšani, ako je običan šećer zamijenjen visoko kvalitetnim izvorom ugljikohidrata. Proteinske pločice su sličnije uobičajenim međuobrocima, koje konzumiramo tijekom dana. Najčešće sadrže više izvora proteina za dobivanje na mišićnoj masi. Riječ je o vjerojatno najboljem proteinskom obroku kojeg možemo jesti neposredno prije treninga, budući da najmanje opterećuje probavu.

Kako djeluje i koje proteine sadrži proteinski shake za mršavljenje?

Najčešće „oruđe“ modernih proteinskih dijeta je proteinski shake za mršavljenje. Ovakvi shake-ovi se sastoje od nekoliko izvora proteina – tu ponovno na scenu dolazi neizostavni whey protein, koji svojim djelovanjem na metabolizam masti pospješuje topljenje masnih naslaga. Osim proteina, shake može sadržavati i dodane bcaa aminokiseline, koje dodatno pojačavaju učinak proteina i stvaraju energiju koju vježbom možemo pretvoriti u mišiće. Idealni proteinski shake ima koncentrirane proteine (najmanje 2/3 sastava), vlakna te ugljikohidrate iz voća i povrća. Umjesto s mlijekom, kao što je slučaj kod proteinskih palačinki, pripravlja se s vodom, kako ne bi imao preveliku kalorijsku vrijednost. Proteinski shake lako možete napraviti sami, pri čemu je potrebno pravilno dozirati proteine i pridružiti im smiksano voće poput manga ili kiwija, koji neće bitno povećati broj kalorija.

Možda vam se svidi